Ο ΕΧΜ εξετάζει αμερόληπτα, με εχεμύθεια και εντελώς δωρεάν:
-
διαφορές σχετικά με την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών, από πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα και επενδυτικές εταιρίες μέλη μας εγκατεστημένες στην Ελλάδα, καθώς και από την Cepal ΕΔΑΔΠ, προς ιδιώτες και επιχειρήσεις (με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 3 εκατ. ευρώ) ή ενώσεις προσώπων
-
διαφορές σχετικά με ηλεκτρονικές συμβάσεις παροχής τραπεζικών και επενδυτικών προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ODR) της Ε.Ε.
-
διασυνοριακές διαφορές, εντός των αρμοδιοτήτων του, ως μέλος του Δικτύου Εξωδικαστικών Διασυνοριακών Καταγγελιών στον Τομέα των Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών (FIN-NET)
Ο ΕΧΜ δεν εξετάζει ή παύει την εξέταση διαφοράς:
-
αν η διαφορά ή το ευρύτερο θέμα στο οποίο αυτή εντάσσεται, εξετάζεται ή έχει εξεταστεί προηγουμένως από δικαστήριο ή από άλλον φορέα ΕΕΔ (π.χ. Συνήγορο του Καταναλωτή)
-
αν ο συναλλασσόμενος δεν υπέβαλε το παράπονο στον ΕΧΜ εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την ημερομηνία κατά την οποία την υπέβαλε για πρώτη φορά, αποδεδειγμένα, στην τράπεζα ή την επενδυτική εταιρία
-
αν η διαφορά είναι επουσιώδης ή βασίζεται σε κακόβουλη καταγγελία
- αν η εξέταση της διαφοράς θα έβλαπτε σημαντικά την αποτελεσματική λειτουργία του
- αν η διαφορά αφορά αίτημα ρύθμισης πιστώσεων/δανείων σε υφιστάμενη ή επικείμενη καθυστέρηση (στη περίπτωση αυτή έχετε τη δυνατότητα να απευθυνθείτε στο ΕΚΕΕΧΔ για την παροχή των υποστηρικτικών υπηρεσιών του).