Ο ΕΧΜ εξετάζει αμερόληπτα, με εχεμύθεια και εντελώς δωρεάν:
-
διαφορές σχετικά με την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών, από πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα και επενδυτικές εταιρίες μέλη μας εγκατεστημένες στην Ελλάδα, προς ιδιώτες και επιχειρήσεις (με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 1 εκατ. ευρώ) ή ενώσεις προσώπων
-
διαφορές σχετικά με ηλεκτρονικές συμβάσεις παροχής τραπεζικών και επενδυτικών προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ODR) της Ε.Ε.
-
διασυνοριακές διαφορές, εντός των αρμοδιοτήτων του, ως μέλος του Δικτύου Εξωδικαστικών Διασυνοριακών Καταγγελιών στον Τομέα των Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών (FIN-NET)
Ο ΕΧΜ δεν εξετάζει ή παύει την εξέταση διαφοράς:
-
αν η διαφορά ή το ευρύτερο θέμα στο οποίο αυτή εντάσσεται, εξετάζεται ή έχει εξεταστεί προηγουμένως από δικαστήριο ή από άλλον φορέα ΕΕΔ (π.χ. Συνήγορο του Καταναλωτή)
-
αν ο συναλλασσόμενος δεν υπέβαλε το παράπονο στον ΕΧΜ εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την ημερομηνία κατά την οποία την υπέβαλε για πρώτη φορά, αποδεδειγμένα, στην τράπεζα ή την επενδυτική εταιρία
-
αν η διαφορά είναι επουσιώδης ή βασίζεται σε κακόβουλη καταγγελία
- αν η εξέταση της διαφοράς θα έβλαπτε σημαντικά την αποτελεσματική λειτουργία του
- αν η διαφορά αφορά αίτημα ρύθμισης πιστώσεων/δανείων σε υφιστάμενη ή επικείμενη καθυστέρηση (στη περίπτωση αυτή έχετε τη δυνατότητα να απευθυνθείτε στο ΕΚΕΕΧΔ για την παροχή των υποστηρικτικών υπηρεσιών του).