Ο Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής (ΕΧΜ) προσφέρει μια δομημένη διαδικασία για την δίκαιη και ταχεία επίλυση των διαφορών και βοηθά τους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών να λειτουργούν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και κανονιστική συμμόρφωση, να διατηρούν υψηλά πρότυπα εξυπηρέτησης και να ενισχύουν τη σχέση με τους πελάτες τους και τη φήμη τους, μειώνοντας παράλληλα τον νομικό και λειτουργικό κίνδυνο και το αντίστοιχο κόστος.
Συγχρόνως συμβάλλει σε μακροπρόθεσμες συστημικές βελτιώσεις για έναν σταθερό, αξιόπιστο και ανταγωνιστικό χρηματοοικονομικό τομέα
ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ
- Αποτελεσματική επίλυση διαφορών: Ο ΕΧΜ προσφέρει εναλλακτικές μεθόδους για την ταχεία και αποτελεσματική επίλυση διαφορών με τους πελάτες (ιδιώτες και επιχειρήσεις), μειώνοντας το διοικητικό βάρος για τον Πάροχο, εξοικονομώντας χρόνο και απελευθερώνοντας πόρους.
- Αποφυγή νομικών διαδικασιών: Αποφεύγεται η δικαστική εμπλοκή και εξοικονομούνται κόστη που σχετίζονται με νομικές διαδικασίες, δικαστικές διαμάχες και ενδεχόμενες αποζημιώσεις.
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
- Βελτίωση σχέσεων με πελάτες: Ο ΕΧΜ διασφαλίζει ότι οι πελάτες ακούγονται και ότι οι ανησυχίες τους αντιμετωπίζονται με δίκαιο και διαφανή τρόπο. Ως αποτέλεσμα, διευκολύνει την επικοινωνία των μερών και συμβάλλει στην αποκατάσταση και τη διατήρηση της καλής συναλλακτικής τους σχέσης.
- Αύξηση εμπιστοσύνης των πελατών: Η λειτουργία του ΕΧΜ ως ανεξάρτητου φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, δημιουργεί θετική εμπειρία στους πελάτες και αυξάνει την εμπιστοσύνη τους τόσο στον Πάροχο όσο και στο σύνολο του χρηματοπιστωτικού συστήματος, ενισχύοντας τη σταθερότητά του.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΦΗΜΗΣ
- Ενίσχυση εικόνας και φήμης: Η συμμετοχή στον ΕΧΜ αποδεικνύει ότι ο Πάροχος, ως κοινωνικά υπεύθυνος και διαφανής οργανισμός, δεσμεύεται για δίκαιη επίλυση των διαφορών. Συνεπώς, ο ΕΧΜ συμβάλλει στη βελτίωση της δημόσιας εικόνας και φήμης του, τη διατήρηση των υφιστάμενων πελατών (customer loyalty) και την προσέλκυση νέων (θετικό word-of-mouth).
Συγχρόνως, ένα διαφανές πλαίσιο επίλυσης διαφορών σηματοδοτεί ένα ώριμο χρηματοπιστωτικό οικοσύστημα, ελκυστικό για διεθνείς επενδυτές και πελάτες. - Προστασία από αρνητική και συχνά ανακριβή δημοσιότητα: Η εκτόνωση της αρνητικής προδιάθεσης των πελατών και η επίλυση διαφορών μέσω του ΕΧΜ αποτρέπει τη δημοσιοποίηση καταγγελιών ή τις αρνητικές κριτικές στα κοινωνικά δίκτυα και τα μέσα ενημέρωσης, διευκολύνοντας την επικοινωνία των μερών και προστατεύοντας τη φήμη του Παρόχου.
ΣΥΣΤΗΜΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ
- Εντοπισμός προβλημάτων: Ο ΕΧΜ εντοπίζει και αναδεικνύει έγκαιρα (“canary in a coal mine”) πιθανά προβλήματα, ζητήματα συμμόρφωσης και αδύναμα σημεία σε διαδικασίες του Παρόχου.
- Διαχείριση κινδύνων: Ο ΕΧΜ παρέχει ανατροφοδότηση (feedback) που επιτρέπει στον Πάροχο την προληπτική συμμόρφωση, τον στρατηγικό σχεδιασμό και τη διαχείριση συστημικών κινδύνων που διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία της αγοράς.
- Αναγνώριση βέλτιστων πρακτικών: Ο ΕΧΜ ενθαρρύνει τον Πάροχο να υιοθετεί βέλτιστες και συνεπείς πρακτικές εξυπηρέτησης πελατών, η αναγνώριση των οποίων ενισχύει την εμπιστοσύνη των πελατών και επιδρά θετικά στην πελατειακή βάση. Παράλληλα, η εναρμόνιση των Παρόχων με τα διεθνή πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές επίλυσης διαφορών ενισχύει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού χρηματοοικονομικού τομέα.
- Μείωση παραπόνων: Ο ΕΧΜ προσφέρει συχνά άμεση λύση λειτουργώντας ως φίλτρο που βοηθά στη μείωση των παραπόνων και της λειτουργικής επιβάρυνσης στις εσωτερικές υπηρεσίες του Παρόχου, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο υποβολής καταγγελιών σε εποπτικές αρχές.