+30 210 3376700 international calls

Οι υπηρεσίες μας παρέχονται δωρεάν

Οι αρχές μας

Ο ΕΧΜ, ως φορέας Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) καταχωρημένος στο Μητρώο φορέων ΕΕΔ της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, τηρεί τις αρχές της Κ.Υ.Α. 70330οικ./2015 που διέπουν την οργάνωση και λειτουργία των φορέων ΕΕΔ: εμπειρογνωμοσύνη, ανεξαρτησία, αμεροληψία, εύκολη πρόσβαση, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και δίκαιη μεταχείριση των μερών.

Τις αρχές αυτές ο ΕΧΜ μετουσιώνει στην πράξη σε κάθε στάδιο της διαδικασίας εξέτασης των διαφορών, εξασφαλίζοντας ότι οι συναλλασσόμενοι έχουν πρόσβαση σε έναν υψηλής ποιότητας, απόλυτα εξειδικευμένο και αποτελεσματικό μηχανισμό εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών:

  • εφαρμόζει την ισχύουσα νομοθεσία, τις αρχές της ευθυδικίας και της καλής επιχειρηματικής πρακτικής και κάθε σχετικό κώδικα δεοντολογίας
  • ενεργεί με πλήρη αυτονομία και ανεξαρτησία
  • εξετάζει τις διαφορές σε εύλογο χρόνο (το αργότερο σε 90 ημέρες)
  • μεσολαβεί προκειμένου να διευκολύνει τη συναινετική επίλυσή τους
  • τηρεί τις διατάξεις περί απορρήτου και προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
  • τα μέρη της διαφοράς δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιήσουν δικηγόρο ή νομικό σύμβουλο
  • τα μέρη της διαφοράς μπορούν να αποσυρθούν από τη διαδικασία σε οποιοδήποτε στάδιο, γνωστοποιώντας το εγγράφως στον ΕΧΜ